Różnice w pracy silnika

Trzeba na przykład wiedzieć, że przy niskich, zimowych temperaturach silnik naszego motoru pracuje trochę inaczej niż w czasie letnich temperatur. Przekonać się o tym mogą boleśnie szybko użytkownicy motorów, których silnik jest chłodzony za pomocą powietrza albo oleju. Wtedy bardzo szybko może się okazać, że silnik jest niedogrzany. Wtedy, jak wiadomo, nici z naszej jazdy. Zdarza się także przy niskich temperaturach zamarznięcie gaźnika. Dlatego szczęście mają ci motocykliści, których maszyny są zaopatrzone w podgrzewanie elektryczne albo są podłączone do systemu, który odpowiada za chłodzenie silnika. Wtedy to o gaźnik martwić się oczywiście nie musimy. Jeśli chodzi o rady specjalistów, to producenci motocykli zgodnie radzą, żeby w czasie użytkowania motoru zimą wymienić świece zapłonowe, na takie świecie, które posiadają inną wartość cieplną. To dotyczy jednak głównie tych silników, które są chłodzone za pomocą powietrza. Sprawa wygląda identycznie w przypadku wymiany oleju. W tym przypadku szczęście mają motory chłodzone cieczą. Mogą one bowiem spokojnie pracować na wszystkich letnich ustawieniach. Nie trzeba przy nich dosłownie niczego zmieniać.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Czy wiesz że
    • Transport miejski częścią życia
      Transport miejski jest dla wielu osób ważną częścią życia, która towarzyszy im każdego dnia. Pozwala dojechać do pracy, szkoły czy po prostu pomaga w przemieszczaniu się po mieście. Funkcjonuje on …
    • Maszyny rolnicze
      Mówiąc o motoryzacji bardzo często myślimy o pojazdach, samochodach osobowych, dostawczych, motocyklach. Zapominamy o tym, że motoryzacja to również chociażby maszyny rolnicze. A te bywają bardzo skomplikowane w swojej budowie. …
    • Coraz droższe polisy
      Każdy kierowca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia swojego samochodu. Niestety rosnące koszty zmuszają firmy do podnoszenia kosztów ich sprzedaży. Ostatnio mieliśmy jedną z największych podwyżek polis, wkrótce czekają nas kolejne. …