Każdy kierowca doskonale wie, że od czasu do czasu trzeba nieco zadbać o posiadany samochód poprzez przeprowadzanie w nim różnego rodzaju naprawa czy też konserwacji. Dotyczy to właściwie każdego aspektu samochodu, począwszy od jego zawieszania po silnik czy też hamulce. Jak się jednak okazuje, jeżdżąc samochodem, trzeba zadbać o naprawdę wiele różnego rodzaju szczegółów, takich jak wyważanie kół. W tym wypadku warto sięgnąć po jedną z najlepszych metod takiego wyważania, czyli po test drogowy hunter.
Dlaczego warto wyważać koła?
Odpowiednie wyważenie koła to właściwe rozłożenie jego masy wokoło osi obrotu. Jest to niezwykle ważne, ponieważ źle wyważone koło może nieść ze sobą nie tylko znaczne pogorszenie komfortu jazdy danym samochodem, lecz także może być źródłem poważnego niebezpieczeństwa.
Jakie mogą być powody złego wyważenia koła? Przede wszystkim warto tu wymienić wadę produkcyjną opony, czy też felgi, lecz także niepoprawne ułożenie się opony na feldze podczas jej zakładania. Co warto zauważyć, nawet niewidoczne gołym okiem różnice mogą mieć kolosalne znaczenie i nieść negatywne odczucia podczas jazdy.
Do czego konkretnie może prowadzić niewyważone koło? Przede wszystkim powstać może efekt drgania koła, co z pewnością przyczyni się do spadku komfortu jazdy takim autem. Opona może zużywać się z większym stopniu, a także spaść morzę przyczepność auta, co rzecz jasna stanowi spore niebezpieczeństwo.
Czym jest wyważanie kół z testem drogowym hunter?
Jak wygląda zwykłe wyważanie koła samochodowego? Z auta ściągane jest dane koło i zakładane na maszynę, która nazywana jest wyważarką. Maszyna wprawia koło w ruch obrotowy i sprawdza, jak wygląda rozłożenie jego masy. Zaznacza tym samym, w którym miejscu należy umieścić odważnik, aby zrównoważyć rozłożenie masy, a tym samym uzyskać dobrze wyważone koło. Niestety wadą takiego wyważania jest to, że koło normalnie pracuje w warunkach zupełnie odmiennych od tego, jakie są obecne na wyważarce. Prowadzi to często do tego, że teoretycznie dobrze wyważone koło zachowuje się naprawdę fatalnie na drodze. Właśnie tego typu problemy powodują, że o wiele lepszym pomysłem jest skorzystanie z wyważarki hunter. Jak to działa?
Podstawową różnicą pomiędzy zwykłą wyważarką a modelem hunter jest taka, że ta druga symuluje obciążenie, z którym mierzyć się musi koła podczas codziennej jazdy. Polega to na umieszczeniu specjalnej rolki dociskającej, która działa na oponę z siłą około 650 kilogramów, czyli mniej więcej z tą, która oddziałuje na oponę w jadącym samochodzie. Sprawia to, że wyważenie koła w ten sposób jest o wiele precyzyjniejsze. Jak zapewnia producent, hunter jest w stanie wyważyć koło nawet z dokładnością pół grama. Mało tego, wyważarka tego typu wyposażona jest w specjalny laser, który po analizie komputerowej jest w stanie wskazać, w którym miejscu powinien zostać umieszczony specjalny odważnik.
Czy warto korzystać z takiej wyważarki?
Jak można się domyślać, wyważarka tego typu jest nieco droższa niż skorzystanie z usług tej zwyklej. Mimo to warto się na to zdecydować, ponieważ pozwoli to znacznie poprawić komfort i bezpieczeństwo jazdy autem.
Wyważanie kół z testem drogowym Hunter oferuje https://autoservice-grabowiecki.pl/hunter-wywazanie-kol-z-testem-drogowym-road-force/ warsztat samochodowy w Warszawie https://autoservice-grabowiecki.pl/ .
Polska obecnie nie ma własnej marki produkowanego seryjnie samochodu. Produkcja ostatniego polskiego auta – Poloneza – zakończyła się w 2002 roku. Niemniej przemysł motoryzacyjny w naszym kraju ma się całkiem dobrze – jesteśmy nawet uznawani za jedno z największych zagłębi motoryzacyjnych w Europie. Mają u nas swoje zakłady wiodące koncerny z branży automotive.
Największą w Polsce i jedną z największych w Europie fabryk samochodów jest Fiat w Tychach, a właściwie, po fuzji Fiata z Chryslerem w styczniu 2015 roku i utworzeniu Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) – Zakład Tychy FCA Poland. Montowane są tu: Fiat 500, Abarth 500, Lancia Ypsilon i Ford Ka.
Z kolei w Gliwicach, w General Motors Manufacturing Poland powstają modele Opla Astry oraz Opel Cascada.
Volkswagen Poznań odpowiada natomiast za produkcję VW Caddy i Caddy Maxi oraz VW Transportera. Obecnie trwa budowa Zakładu Volkswagen Crafter we Wrześni. Produkcja ma się rozpocząć już w drugiej połowie tego roku. Jak zapowiada Volkswagen, możliwości produkcyjne nowej fabryki to aż 100 tysięcy samochodów rocznie.
W Polsce zlokalizowane są także zakłady należące do MAN Truck & Bus AG. MAN Bus produkuje autobusy miejskie niskopodłogowe i autobusy turystyczne Neoplan (w ramach projektu Premium: model Starliner i Cityliner) – w zakładzie w Starachowicach powstają podwozia i kompletne szkielety, a następnie całość trafia na linię ochrony antykorozyjnej. Szkielety autokarów przewożone są później do Plauen w Niemczech, gdzie odbywa się końcowy montaż. Z kolei w Niepołomicach pod Krakowem znajduje się fabryka MAN Trucks, gdzie montowane są jedne z najnowocześniejszych samochodów ciężarowych (serie TGS i TGX o dmc powyżej 16 ton) w różnych konfiguracjach (np. ciągniki siodłowe, czy pojazdy pod zabudowę).
Pod Poznaniem, w Bolechowie ma siedzibę Solaris Bus & Coach S.A., polski producent pojazdów komunikacji miejskiej. Z jego fabryki wychodzą autobusy miejskie, międzymiastowe oraz turystyczne, a także trolejbusy i tramwaje. Solarisy powstają właściwie w czterech zakładach produkcyjnych: w dwóch zakładach w Środzie Wielkopolskiej mieści się spawalnia szkieletów autobusów i trolejbusów oraz spawalnia tzw. pudeł tramwajowych, w Poznaniu odbywa się montaż końcowy pojazdów szynowych, natomiast w samym Bolechowie – montaż końcowy autobusów i trolejbusów.
We Wrocławiu funkcjonuje fabryka autobusów Volvo, będącą częścią koncernu Volvo Bus Corporation, jednego z największych producentów autobusów na świecie. We wrocławskim zakładzie produkcja obejmuje zintegrowane procesy montażu podwozia i nadwozia, zatem powstają tu kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne.
W Słupsku znajduje się natomiast polski zakład koncernu Scania, a mianowicie Scania Production Słupsk S.A., produkujący autobusy miejskie i podwozia autobusowe.
Autobusy powstają również w fabryce we Włynkówku pod Słupskiem – spółka Kapena S.A., będącą przedstawicielem koncernu Iribus Iveco, w swoim portfolio ma zarówno autobusy miejskie, międzymiastowe, jak i turystyczne.
W Jelczu-Laskowicach na Dolnym Śląsku produkowane są z kolei samochody ciężarowe, przy czym głównie są to wojskowe pojazdy średniej i dużej ładowności.
Cała branża moto, czy nam się to podoba, czy nie, idzie w kierunku elektryfikacji i autonomiczności. Wraz z rozwojem infrastruktury, sieci 5G i pojawianiem się coraz bardziej przystępnych cenowo modeli samochodów elektrycznych, rynkowy udział samochodów napędzanych silnikami spalinowymi będzie sukcesywnie spadał.
Jesteśmy fanami motoryzacji. Na portalu znajdziesz artykuły branżowe, raporty, wiadomości i nowości z rynku. Skupiamy się na komunikacji w Polsce, transporcie lądowym i logistyce.